Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy
poszukuje kandydatek i kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Miasta Stołecznego Warszawy, pl. Bankowy 3/5, 00-950 Warszawa
podinspektor ds. bezpośredniej obsługi mieszkańców z zakresu spraw obywatelskich
w Delegaturze Biura Administracji i Spraw Obywatelskich w Dzielnicy Bielany
Do kiedy musisz złożyć dokumenty: 3 kwietnia 2025 r.
Główne odpowiedzialności:
- bezpośrednia obsługa klienta oraz analiza i weryfikacja złożonych dokumentów,
- rozpatrywanie spraw wniesionych przez klienta z zakresu: zameldowania i wymeldowania, wydawania dowodów osobistych,
- wydawanie decyzji administracyjnych oraz dokumentów,
- współpraca z sądami powszechnymi oraz administracyjnymi i organami ścigania w zakresie zidentyfikowania osób podejrzanych o popełnienie przestępstwa.
Charakterystyka pracy:
- przyjmowanie i realizacja zgłoszeń meldunkowych, wydawanie poświadczeń o zameldowaniu i wymeldowaniu, wniosków o wydanie i wymianę dowodu osobistego, zgłoszeń o utracie dowodu osobistego,
- prowadzenie rejestru wyborców, byłych mieszkańców, rejestru utraconych i unieważnionych dowodów osobistych,
- wydawanie zaświadczeń z akt ewidencji ludności, rejestru wyborców, udostępnianie danych i dokumentacji,
- prowadzenie korespondencji w zakresie wykonywanych zadań, przygotowywanie zestawień, analiz, podsumowań, raportów,
- musisz znać zagadnienia potrzebne do realizacji zadań oraz akty prawne:
- ustawa o ustroju miasta stołecznego Warszawy,
- ustawa Kodeks postępowania administracyjnego,
- ustawa o opłacie skarbowej i przepisy wykonawcze w tym zakresie,
- ustawa Kodeks wyborczy i przepisy wykonawcze w tym zakresie,
- ustawa o dowodach osobistych i przepisy wykonawcze w tym zakresie,
- ustawa o ewidencji ludności i przepisy wykonawcze w tym zakresie,
- ustawa o ochronie danych osobowych,
- ustawa o aktach stanu cywilnego,
- ustawa o cudzoziemcach,
- ustawa o obywatelstwie polskim,
- ustawa o aplikacji mObywatel.
Warunki pracy:
Miejsce pracy: ul. Żeromskiego 29, parter, sala obsługi mieszkańców. Od strony każdego wejścia do budynku znajdują się schody oraz podjazdy. Wejście główne jest wyposażone w drzwi otwierane ręcznie. Dodatkowo wewnątrz znajdują się automatyczne szklane drzwi przesuwne. Hol wejściowy bez oznakowania dotykowego na posadzce. Windy dostępne z poziomu parteru. Toalety dla osób z niepełnosprawnością znajdują się na parterze oraz na piętrach. Wejścia do pokoi oznakowane są tabliczkami. W budynku nie ma oznaczeń brajlowskich.
Stanowisko pracy: przy komputerze, obsługa urządzeń biurowych, telefoniczna i bezpośrednia obsługa klienta, przemieszczanie się wewnątrz budynku. Równoważny czas pracy.
Oferujemy:
- umowę o pracę,
- dodatek stażowy (przysługuje po przepracowaniu 5 lat na podstawie umowy o pracę),
- rozwój zawodowy,
- trzynaste wynagrodzenie,
- dofinansowanie do zakupu okularów korekcyjnych,
- szeroką ofertę świadczeń socjalnych dla Ciebie i Twojej rodziny,
- zapomogi i pożyczki na cele mieszkaniowe.
Niezbędne wymagania:
- obywatelstwo polskie,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- nieposzlakowana opinia,
- umiejętność obsługi komputera[1], w tym podstawowych programów do edycji dokumentów,
- wykształcenie wyższe I lub II stopnia i minimum roczny staż pracy albo wykształcenie średnie i minimum 4-letni staż pracy,
- powyżej półroczne doświadczenie zawodowe w obsłudze klienta,
- kompetencje: identyfikacja z urzędem, komunikacja, sumienność, współpraca, obsługa klienta zewnętrznego i wewnętrznego.
Dodatkowe wymagania:
- powyżej 2-letnie doświadczenie zawodowe w obsłudze klienta.
W miesiącu poprzedzającym datę opublikowania ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych jest niższy niż 6%.[2]
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- curriculum vitae (CV) z przebiegiem nauki i pracy zawodowej,
- list motywacyjny,
- kopia dokumentu potwierdzającego wymagane wykształcenie,
- kopie dokumentów potwierdzających wymagany staż pracy,
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeśli zamierzasz skorzystać z uprawnienia do pierwszeństwa w zatrudnieniu[3],
- oświadczenie o:
- posiadanym obywatelstwie,
- pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
- nieskazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- posiadaniu nieposzlakowanej opinii,
- wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb tej rekrutacji.
[!] Odznaczenie w elektronicznym formularzu oświadczeń jest równoznaczne z ich złożeniem.
Jak złożyć swoją ofertę?
Dokumenty złóż przez system elektronicznej rekrutacji urzędu (system e-Rekrutacje): Warszawa | e-rekrutacje (um.warszawa.pl). Wypełnij formularz aplikacyjny dotyczący interesującej Cię oferty pracy i dołącz niezbędne dokumenty. Aplikację przez system e‑Rekrutacje możesz złożyć również w siedzibach Urzędu m.st. Warszawy, pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa; piętro 14, punkt obsługi klienta oraz w siedzibach urzędów dzielnic m.st. Warszawy.
Dodatkowe informacje
W naszym urzędzie każdy ma równe szanse. Zachęcamy do składania aplikacji osoby z niepełnosprawnościami.
Opis dokumentów, które potwierdzają poszczególne wymagania znajdziesz na stronie: Warszawa | e-rekrutacje (um.warszawa.pl).
[1] Jeżeli samodzielnie złożysz skutecznie aplikację w systemie elektronicznej rekrutacji, uznamy, że spełniasz wymóg.
[2] W rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
[3] O którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.