Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy
poszukuje kandydatek i kandydatów na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Miasta
Stołecznego Warszawy, pl. Bankowy 3/5, 00-950 Warszawa
inspektor ds. finansowo-księgowych
w Wydziale Księgowości i Sprawozdawczości Budżetu
Biura Księgowości i Kontrasygnaty
Do kiedy musisz złożyć dokumenty: 7 stycznia 2025 r.
Zakres zadań:
- prowadzenie ewidencji księgowej w zakresie rozliczeń z tytułu zrealizowanych
dochodów oraz pobranych środków na wydatki, - kontrola i weryfikacja poprawności dokumentów finansowo-księgowych w zakresie
księgowości podatkowej i niepodatkowej pod względem formalno-rachunkowym, - weryfikacja sprawozdań finansowych,
- sporządzanie sprawozdań statystycznych, budżetowych i finansowych,
- prowadzenie obsługi finansowo-księgowej w ramach zadań zleconych przez administrację rządową oraz powierzonych do realizacji zgodnie z uchwałą kompetencyjną.
Charakterystyka pracy:
- wprowadzanie dokumentów księgowych do programu finansowo-księgowego SAP,
- dekretacja wyciągów bankowych na rachunku podstawowym budżetu w zakresie
obsługiwanych dzielnic, - ustalanie sald rozliczeniowych w poszczególnych dzielnicach z tytułu
zrealizowanych dochodów i wydatków, - współudział w sporządzaniu sprawozdania finansowego m.st. Warszawy,
- współudział przy sporządzaniu skonsolidowanego bilansu m.st. Warszawy,
- musisz znać zagadnienia potrzebne do realizacji zadań:
- ustawa o finansach publicznych,
- ustawa o rachunkowości,
- rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 13 września 2017 r.
w sprawie rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów
jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych,
samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych
oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę
poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej, - rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 11 stycznia 2022 r. w sprawie
sprawozdawczości budżetowej, - rozporządzenie Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia
17 grudnia 2020 r. w sprawie sprawozdań jednostek sektora finansów
publicznych w zakresie operacji finansowych.
Warunki i miejsce pracy:
Al. Jerozolimskie 44. Wejście do budynku z poziomu terenu. Praca będzie
wykonywana na piętrze 3. W budynku znajduje się system kontroli dostępu.
Do pomieszczenia pracy można się dostać tylko za pomocą windy. Windy posiadają
sygnalizację głosową. Ciągi komunikacyjne, windy oraz toalety dostosowane do potrzeb
osób z niepełnosprawnością.
Stanowisko pracy: przy komputerze, obsługa urządzeń biurowych, przemieszczanie się
wewnątrz budynku.
Oferujemy:
- umowę o pracę,
- dodatek stażowy (przysługuje po przepracowaniu 5 lat na podstawie umowy
o pracę), - rozwój zawodowy,
- trzynaste wynagrodzenie,
- dofinansowanie do zakupu okularów korekcyjnych,
- szeroką ofertę świadczeń socjalnych dla Ciebie i Twojej rodziny,
- zapomogi i pożyczki na cele mieszkaniowe.
Niezbędne wymagania:
- obywatelstwo polskie lub innego państwa, które dopuszcza ustawa,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego
lub umyślne przestępstwo skarbowe, - nieposzlakowana opinia,
- umiejętność obsługi komputera2, w tym podstawowych programów do edycji
dokumentów, - wykształcenie wyższe I lub II stopnia i minimum 3-letni staż pracy
albo wykształcenie średnie i minimum 5-letni staż pracy, - powyżej 2-letnie doświadczenie zawodowe związane z finansami publicznymi,
rachunkowością, rachunkowością budżetową, administracją publiczną, w zakresie rozliczania podatku od towarów i usług (VAT), w zakresie kontroli podatkowej bądź czynności sprawdzających w zakresie podatku VAT lub w organach podatkowych, - kompetencje: identyfikacja z urzędem, komunikacja, sumienność, współpraca, obsługa klienta zewnętrznego i wewnętrznego.
W miesiącu poprzedzającym datę opublikowania ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób
niepełnosprawnych jest niższy niż 6%.3
1Warunki opisuje art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach
samorządowych.
2Jeżeli samodzielnie złożysz skutecznie aplikację w systemie elektronicznej rekrutacji,
uznamy, że spełniasz wymóg.
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
- curriculum vitae (CV) z przebiegiem nauki i pracy zawodowej,
- list motywacyjny,
- kopia dokumentu potwierdzającego wymagane wykształcenie,
- kopie świadectw pracy, które dokumentują wymagany staż pracy
lub zaświadczenie o zatrudnieniu, zawierające okres zatrudnienia, jeśli
pozostajesz w stosunku pracy, - kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeśli zamierzasz
skorzystać z uprawnienia do pierwszeństwa w zatrudnieniu4, - oświadczenie o:
– posiadanym obywatelstwie,
– pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw
publicznych,
– nieskazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo
ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
– posiadaniu nieposzlakowanej opinii,
– wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie
pracy dla potrzeb tej rekrutacji.
[!] Odznaczenie w elektronicznym formularzu oświadczeń jest równoznaczne z ich
złożeniem.
Jak złożyć swoją ofertę
Dokumenty złóż przez system elektronicznej rekrutacji urzędu (system e-Rekrutacje):
Warszawa | e-rekrutacje (um.warszawa.pl). Wypełnij formularz aplikacyjny dotyczący
interesującej Cię oferty pracy i dołącz niezbędne dokumenty. Aplikację przez system
e‑Rekrutacje możesz złożyć również w siedzibach Urzędu m.st. Warszawy, pl. Bankowy 2,
00-095 Warszawa; piętro 14, Punkt obsługi klienta oraz w siedzibach urzędów dzielnic
m.st. Warszawy.
3W rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób
niepełnosprawnych.
4O którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach
samorządowych.
Dodatkowe informacje
W naszym urzędzie każdy ma równe szanse. Zachęcamy do składania aplikacji osoby
z niepełnosprawnościami.
Opis dokumentów, które potwierdzają poszczególne wymagania znajdziesz na stronie:
Warszawa | e-rekrutacje (um.warszawa.pl).